The Ugly Truth #12

Thursday, February 13, 2014 - si tukang karang : zey at 9:13 PM
Assalamualaikum semua!


Satu perkara aku kena ingat sampai mati :
Jangan LUPA orang yang pernah tolong kita bila kita susah, bila kita jatuh. Jangan pernah lupa. Jangan harapkan orang yang pernah kita tolong untuk tolong kita balik. Benda tu mungkin takkan berlaku. Anggap jelah sebagai sedekah khidmat. Ikhlas kerana Allah.
Kasi Angpow kena ikhlas juga

Katakanlah: “Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam. Tiada sekutu bagiNya; dan demikian itulah yang diperintahkan kepadaku.” 

P/s : ChapGohMei 14hb ni, mesti meriah Taman aku ni. Hoh.
apa u'all rasa? 
0 00 walks Links to this post

Cerita Bola Sepak

Sunday, February 9, 2014 - si tukang karang : zey at 9:05 PM
"The ones we hail are the worst of all..." -Demons-

Assalamualaikum dan salam keamanan kepada peminat sukan tanah air.

Sukan dulu, dah tak macam sukan sekarang.
Semangat tu ada, spirit tetap kental tapi kalau dah berlebih-lebih bersemangat pon tak syok.
Memang biasa, benda yang lebih-lebih memang akan jadi racun.
Ubat batuk misalnya : minum pada kuantiti yang ditetapkan, boleh jadi ubat tapi kalau dah lebih-lebih boleh jadi penyakit. Kerosakan paru-paru, hati, sistem penghadaman buah pinggang dan sebagainya.
Dah salah tu salah la. Tak kira lah sapa.
Orang yang salah tu salah la, tapi yang besar-besar kan benda yang salah tu pon satu macam juga.
Orang kata kalau nak tahu orang tu cakap betul ke kelentong ke, kena tengok mata, ni kalau dah bagi statement pakai cermin mata hitam apa cerita? Haha! 
Tapi yang seronoknya yang bersatu makin kuat, itu semangat yang kita suka. 

Bersatu!

Padu!

Bila lagi kita nak tengok orang kita bersatu sebab sukan?
Bersatu bila Chong Wei smash bola kat All England Open?
Ini sekarang menang kalah baling tisu toilet.
Come on lah.


Semangat yang biasa tu yang cun


P/s : Aku bukan peminat bola Lions XII ke JDT ke. Tapi aku suka tengok semangat orang yang minat bola. 

apa u'all rasa? 
0 00 walks Links to this post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WALK OF FAME