Precious Stone

Monday, February 4, 2013 - si tukang karang : zey at 6:55 PM
"Ku mencari jalan utk mendekatimu, kaulah ilham di setiap melodi lagu ku, kau lah raga ku di setiap rentak dan lagu, ku ingin selalu di samping mu, engkaulah gadis idamanku..." -Nik Irfan- Wedding Dress.

Assalamualaikum and hello there awesome people!

Hari Jumaat lepas (1st February) ialah hari terakhir aku kat Mersing. 2 bulan kat sana, bukan 8 minggu, tapi 7 minggu sebab aku daftar lambat. Yela, masuk GEMS pon sebab Genie, tetiba dia decide join yg dekat Setiu. Lepas diskas dgn family, mmg taklah dorang lepaskan aku pergi Setiu. Lagipon program ni masih samar-samar pada awalnya. But then yang buat aku gagah sikit masuk program ni sebab Shahdan. Masa tu pulak Shahdan ni dah selamat dah daftar seminggu awal. Dia kata ok. Dia kata best. Aku pon confident lah nak join kan. 

Bila dah masuk,... [dah grade dah pon..hihihi..] program GEMS mmg best gila gempak I tell yahh.. Apa yang aku belajar kat sini mungkin aku takkan dapat kat tempat lain. Daripada modules, events, site manager semua sekali lah... best! :D


During modules 
 
Sports Day :)
Talent Show!
Boys and girls in Green Jade [dinner]
Hiking? Jungle trekking?
GEMS graduation

Daripada program ni jugak aku lebih kenal diri aku sebenarnya. A few things yang aku rasa aku tak minat, tapi sebenarnya bila try, not so bad pon. Contoh pada awalnya aku ingatkan aku ni kurang soft skill sebab aku jenis tak suka amek port apa2 yang takde kaitan dgn aku, tak suka bercakap pada benda2 yang tak membuatkan aku berminat utk dengar. Tapi perangai aku yang tak senonoh ni membuatkan kawan aku kata aku jenis yang pilih kawan (yang sebenarnya tak. Aku cuma tak minat cakap. eh?) Time matric pon ada org ckp benda yg sama kat aku. So I change for better yhaww! Lagipon that 30 second first impression is damn important you knoww! :D

And you know what, aku try hiking! Yey! Aku sbnrnya bukan budak hiking... Dulu kemain Sern ngan Yana ajak hiking Broga Hill, and I was like...mm..tak minat... ;p Aku try, and it's not so bad! Best gila gempak I tell yahhh.. :D

Dan aku baru taw rupanya tahap influence aku ni tinggi. Patotla Prof dulu suka kenakan aku time kelas. Ok. Takde kena mengena kot. Kahkahkah! Ok. Bye! :D




P/s : Haritu pergi Mersing byk betul keropok Abah n Mak beli. Sekarang operasi menggoreng nya pula!
P/s/s : Insya Allah naik raya cina ni aku sambung kerjaya kat Cyberjaya :)
apa u'all rasa? 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WALK OF FAME