gua n kenalan . . .

Tuesday, October 5, 2010 - si tukang karang : zey at 11:08 PM
pehh...dah lama xupdate belog...tetiba nak guna bahasa lu-gua plak kan??
lu pehal zey??? haha. xde r....
aq baru format lappy jadik 'tujuh tingkap' setelah genap 13 kali aq memikiorkannya...sayang r...barang2 aq...tatoot ilang....
tp kang, klu aq xtukar...memang aq xkan dapat wireless...
kerja aq pon byk bertangguh ni...k, fine aq tukar...
so selama aq xdapat blogging...aq still cur-hat kat lappy... 
simpan kat dalam note pad....

*****************************************************************

k, skang dengar gua bercerita plak k....
 
gua ada seorang kenalan.
gua repeat, kenalan gua...bukan kawan gua, bukan member gua, bukan teman gua.
jujur gua cakap, dia gedik tahap dewa gedik.
gua berani bet, kucing pon boleh menangis tengok tahap gedik dia.
member2 dia pon semua gedik2 belaka.
gua memang since skola lagi memang pangkah gila ngn bebudak gedik tahap cimpanzi ni.

tapi, kenalan gua ni....xpernah cari pasal dengan gua.
gua ok lagi dengan dia.
member gua banyak benci dia....siap ajak gua benci sama.
jujur la gua cakap : budak tu xde cari pasal dengan gua, so buat apa gua nak benci dia for no reason?
gua taw latar belakang orang semua lain2.
gua siap call mak gua...cur-hat kat dia.
mak gua kata
"buat apa nak benci dia...jadi member senyum2 sudah...rapat sangat pon xley gak...yela, bak kata orang bila kawan dengan tokey minyak wangi,
kita dapat wangi nya...macam tula gak sebalik nya "
tulah kata2 pujangga dari mak gua.

gua ni memang daripada kecik mak gua ajar gua tengok dari perspektif lain.
kita dengar, xsemestinya kita percaya...ye dak??
cam contoh, masa gua kecik2....gua adik beradik pernah mintak kat mak gua beli roller blade...boley la nanti main kat taman ptg2...
mak gua kata..nanti kang jatuh...pastu luka sana sini...tapi bila member mak gua belikan anak dorang roller blade n
kazen gua pon banyak 'own' roller blade, barula mak gua belikan kami roller blade.
well, tgk perspektif berbeza....~

k, berbalik pada kenalan gua tadi.
gua selalu naik bas dengan dia sesama...so secara xlangsung gua pon kenal la dia dengan rapat.
well, gua akui dia memang gedik.
gua banyak perhatikan dia.
bila dia gedik....gua cuma boleh mendiamkan diri dan menjauhkan diri. uhuk!


 kawan-kawan yang kita suka.

tapi, bila gua perhati dalam2..rupa2 nya beliau ni memang camni.
dengan family dia pon camni.....gua pernah g rumah dia...
dia cakap dengan mak dia pon memang camni...
so, gua dapati : dia memang dibesarkan dengan keadaan begini.
lama2 gua boleh terima...sebab dia memang camni...x hipokrit.
xmacam certain girls..bila sembang dengan boys, guna tone suara yang lain...
guna suara halus...manja~
eh, gua pon ada suara camni...tapi gua guna time mengaji r...eh,eh...riak sudah!

bila 'kenalan' gua ni da jadi 'member' gua.
gua tegur dia.
"lu taw x...yang lu gedik? tp gua xkesa da,..sebab gua taw lu memang camni dari kecik...natural gedik."
gua siap nyanyi kat dia lagu selena gomez -it's come naturally- eh, x....ni gua tipu.
gua bagi dia tengok perspektif yang berbeza.

dia pon berisighfar panjang..................................
rupa2nya selama ni dia xtaw.
dia cakap tengs kat gua sebab bagi sedar.
dia kata kat gua nak berubah.
haaaa...part ni gua bangkang keras!
buat apa lu nak berubah semata nak please semua orang? betapa baiknya kita, still ada yang benci. lu jadik diri lu sudah...
tapi gua n member gua sorang lagi ni selalu la sedarkan bila dia gedik lain macam sikit.
dia ok. dia open-minded. dia terima.

 

lu orang nampak x..pendekatan gua nak sedarkan dia?
lu orang cuba bayangkan kalau gua ikut kelompok yang tetiba nak benci dia tanpa sebab?
gua senang je...selagi orang tu xbuat masalah kat gua. gua ok. tapi jangan sampai gua benci la....!
orang ramai yang kata rabak "dun judge a b0ok by its cover"
but the truth is mereka memang suka judging orang tanpa sebab.
gua lagi xpaham kenapa ada perasaan benci sebelum kenal?
gua boleh terima kalau dah kenal lama....tetiba seperate...mesti ada sebab.
tapi gua bila benci...gua xsuka buat pengaruh.....ajak member2 gua benci sama. x..ni bukan cara gua.

gua nak nasihat....
pada sapa2 yang memang suka judge orang tanpa hak.
gua harap lu orang berhentilah....perangai da macam budak2 skola jer.
lu pikir lu perfect ke??? oh..mungkin lu memang perfect....tapi lu kena ingat mungkin adik lu xse-perfect lu.
atau mungkin anak lu nanti mungkin berperangai sebijik cam orang yang lu benci..lu nak kata apa?
gua taw...dunia ni sfera.
balasan Allah tu maha hebat. gua xmampu nak balas pape kat lu. 


gua malas nak layan cerita2 ribena ni...tp bila da sampai nama gua terbabit. nak xnak gua kena campur kaki.

gua xsangka air mata gua jatuh sebab lu.
gua teringat balik cakap mak gua pasal minyak wangi tu....
gua rasa sekarang ni memang orang xnampak member gua ni punya wangi.
yelah hati, mana orang nampak...selindung dengan jantung...tulang rusuk lagi.
sekarang gua nak beritahu dunia...yang girl yang lu sangka gedik dulu, dah jadi member gua.
lu nak judge gua plak? silakan....








kalau kita lemah,
jangan tunjukkan satu dunia yang kita lemah,
kalau kita rasa kita kuat,
mencarut bukan caranya. 
apa u'all rasa? 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WALK OF FAME